کد خبر : 1794
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 29 نوامبر 2022 - 20:14
80 views بازدید

قیمت و خرید بهترین عینک شنا ارزان عینک شنا اصل طبی دیجی کالا

عینک در واقع از نظر لغوی به معنای یک جفت شیشه ی طبی یا آفتابی می باشد که قابی با دو دسته آن را در برگرفته است و استفاده از آن به منظور برطرف نمودن ضعف بینایی یا مراقبت از چشم انجام می شود. به لحاظ اصطلاحی نیز عینک به قاب هایی دارای عدسی شیشه یا پلاستیکی گفته خواهد شد که در نظر گیری دو […]

عینک در واقع از نظر لغوی به معنای یک جفت شیشه ی طبی یا آفتابی می باشد که قابی با دو دسته آن را در برگرفته است و استفاده از آن به منظور برطرف نمودن ضعف بینایی یا مراقبت از چشم انجام می شود.

به لحاظ اصطلاحی نیز عینک به قاب هایی دارای عدسی شیشه یا پلاستیکی گفته خواهد شد که در نظر گیری دو دسته برای آن باعث شده که بتوان آن ها را در پشت گوش ها قلاب نمود و عدسی های آن با قرارگیری در جلوی چشم ها محافظت، بهبود بینایی، رفع عیوب انکساری و گاهی زیبایی را برای چشم ها به ارمغان آورد.

قیمت و خرید اینترنتی بهترین عینک شنا ارزان عینک شنا اصل طبی دیجی کالا

راهنمای خرید عینک شنا

استفاده از بعضی از عینک ها به منظور کارهایی چون تماشای صحنه‌های سه بعدی یا ورزش هایی مانند اسکی و شنا برمی گردد که ما قصد داشته در این مطلب به توضیح در رابطه با عینک شنا بپردازیم.

اولین عینک در سال 1284 میلادی و توسط فردی به نام سالوینو دارماتی ایتالیایی ساخته شد. به طور کلی عینک ها را می توان در دسته های طبی، آفتابی، طبی-آفتاب، حفاظتی-صنعتی و … قرار داد. به منظور محافظت از چشم ها در مقابل نور محیط و اشعه‌ی خطرناک خورشید از عینک آفتابی با عدسی تیره استفاده می شود.

برای بهتر دیدن افرادی که چشم آن ها ضعیف می باشد و یا عیوبی انکساری دارند عینک طبی به کار برده می شود.

در ادامه ما سعی خواهیم نمود با عنوان کردن نکاتی کلیدی در خرید یک عینک شنای مناسب شما را یاری کنیم.

شنا در واقع حرکات منظم تمام بخش های بدن و به ویژه دست و پاها می باشد که باعث خواهد شد که فرد در آب پیشروی کند. این ورزش یک ورزش مسابقه ای و بسیار پرطرفدار می باشد. قدمت ورزش شما به تمدن های مصر، آشور و روم باستان و در ۲۶۰۰ سال قبل از میلاد بازمی گردد.

 

آشنایی با انواع عینک‌های شنا

اگر شما نیز تجربه شنا در استخر را داشته اید به خوبی می دانید که آب و کلر درون استخر ممکن است سبب التهاب و قرمزی چشم ها گردد. لذا نیاز است که برای شنا در استخر از تجهیزات لازم استفاده نمود. استفاده از عینک شنا در آب دید مناسبی را به شما خواهد داد و از آسیب های چشمی نیز جلوگیری می کند.

·        عینک شنای تفریحی

از این عینک ها به منظور شنا و آب تنی استفاده خواهد شد. این نوع از عینک ها ضخامت متوسطی داشته و با توجه به ایجاد مکشی اندک بر روی پوست اطراف حدقه چشم راحتی را برای شناگر به ارمغان خواهند آورد. البته لازم به ذکر است که به دلیل عدم برخورداری این عینک ها از پوشش دور چشمی مناسب، آب به درون عینک نفوذ خواهد کرد و شیشه آن بخار می گیرد. اما به هر حال قیمت پایین این عینک ها سبب شده که برای شنای تفریحی به گزینه ای مناسب تبدیل گردند.

  • عینک مسابقات حرفه‌ای

این عینک شنا مخصوص شناگران حرفه ای می باشد. بند تنگ این نوع از عینک ها مانع از ورود آب خواهد شد اما از طرفی دیگر فشاری که به چشم وارد خواهد نمود باعث اذیت شناگر می گردد.

 

  • عینک بدون بند

این عینک ها در واقع متشکل از دو لنز و کمی چسب به منظور چسبیدن بر روی پوست اطراف چشم می باشند. اگر چه برای نصب و برداشتن این عینک ها ممکن است کمی به مشکل بربخورید اما با این حال مانع از نفوذ آب می گردد و به خوبی چشم و پوست اطراف آن را پوشش خواهد داد. اگر پوست شما از نوع حساس می باشد استفاده از این عینک ها به شما توصیه نمی شود. یکی از مشکلاتی که ممکن است به هنگام استفاده از این عینک ها داشته باشید کمبود چسب می باشد.

  • عینک شنای سوئدی

این عینک ها به دلیل برخورداری از لنز ساده پلاستیکی و نیز بندهای پلاستیکی دارای قیمت مناسبی می باشند. این عینک برای آن که به خوبی چشم ها را پوشش دهد حفره هایی شبیه چشم دارد. بسیاری از شناگران حرفه ای از این نوع عینک استفاده می کنند.

  • عینک شنای طبی

این عینک شنا مناسب افرادی است که چشم آن ها ضعیف می باشد. عینک های طبی به نسبت دیگر عینک های شنا از قیمت بالاتری برخوردار می باشند و البته می توان به منظور کاهش هزینه ها برای شیشه عینک شنا از شیشه عینک طبی استفاده نمود.

 

ساختار عینک‌های شنا

یک عینک شنا به طور کلی از بخش هایی چون لنز، قاب( فریم)، بند و واشر تشکیل شده است.

لنز: یکی از مهم ترین بخش های یک عینک شنا لنز آن می باشد که لنز خود در دو گروه جیوه ای و معمولی قرار می گیرد. به منظور شنا در استخر و دریا بهتر است لنز عینک از نوع جیوه ای باشد تا با استفاده از قابلیت محافظت از چشمی که داشته بتواند از چشم در برابر اشعه ماورای بنفش محافظت نماید و یا در واقع یووی آن برابر با 100 باشد. لنز شنا همچنین بایستی دارای مواد ضد بخار آنتی فوک باشد تا از این طریق به هنگام شنا دچار بخارگرفتگی نشوند.

در لنزهای معمولی خبری از قابلیت های لنزهای جیوه ای نیست و از این لنزها تنها می توان در استخرهای سرپوشیده استفاده کرد.

*لازم به ذکر است که به منظور شرکت در رشته ورزش دایوینگ و یا همان شیرجه از سکو استفاده از عینک های مخصوص و مقاوم ضروری است.

فریم (قاب): منظور از فریم در واقع همان بدنه عینک شنا می باشد که ممکن است به صورت یک تکه و یا دو تکه باشد. قاب های یک تکه برای لنزهای یک پارچه استفاده می شود و در صورت جدا بودن لنز قاب دو تکه خواهد بود.

بند عینک: به طور معمول برای ساخت بند عینک از لاستیک و سیلیکون استفاده می شود که هر دو این مواد مقاومت بالایی را در برابر کلر درون آب از خود نشان خواهند داد، این بندها در واقع متناسب با اندازه دور سر قابل تنظیم بوده و مانع از افتادن عینک خواهند شد.

واشر: در اطراف لنزها به منظور ممانعت از نفوذ آب به درون، از واشرهایی سیلیکونی استفاده می شود.

رنگ لنز عینک

·        کهربایی: این رنگ لنز به دلیل این که در شرایط نوری میدان دید مطلوبی را فراهم خواهد نمود برای کلیه محیط ها قابل استفاده است و حتی مشکلاتی چون دوبینی را برای چشم ها به هنگام شنا در روز به وجود نخواهد آورد و باعث اذیت چشم ها نمی شود.

·        شفاف: این لنزها بیشتر مناسب محیط هایی چون استخر خانگی و یا سایر مکان های شنایی است که نور در آن ها کم می باشد.

·        آبی یا بنفش:  در صورتی که اطلاعاتی از شرایطی که قصد شنا در آن را داشته در اختیار ندارید بهتر است به سراغ عینکی با لنز بنفش یا آبی بروید. این لنزها با فیلتر نور خارجی تنها اجازه ورود نوری معمولی را به چشم ها خواهند داد.

·        لنزهای دودی: این لنزها انتخابی مناسبی برای شنا در زیر آب خواهند بود، این لنزها از آن جایی که در برابر سطوح نور بالا تیره هستند از چشم ها بهتر محافظت می نمایند.

·        لنزهای آینه ای: این لنزها نور را منعکس ساخته و در محیط های روباز به سهولت شنا کردن کمک زیادی می نمایند. لنزهای آینه ای در واقع انتخابی بسیار ایده آل برای شناگران حرفه ای به شمار می آیند، چرا که امکان مشاهده چشم های شناگر توسط رقبا وجود نخواهد داشت و در نتیجه حرکت بعدی او توسط آن ها لو نخواهد رفت.

به طور کلی در ساخت لنزها از موادی چون پلی کربنات و کریستال نشکن استفاده می شود.

·        عرضه لنزهای پلی کربناتی در بازار با نام لنزهای پلاستیکی انجام می شود که از مهم ترین مزایای آن ها می توان به سبکی آن ها اشاره نمود. اما تفاوت کیفیت در بین آن باعث شده است که به سختی بتوان یک عینک با لنز خوب تهیه نمود. در صورت شکستن این نوع از لنزها تراشه های بسیار خطرناکی به وجود خواهند آمد.

·        به منظور ساخت لنزهای کریستال نشکن از فناوری به خصوصی استفاده خواهد شد که تنها این کار از برخی از برندها برخواهد آمد. این لنزها با توجه به شفافیت، درخشندگی بالا و دید خوبی که در زیر آب به وجود خواهند آورد بسیار پرطرفدار بوده و البته گران قیمت می باشند. مقاومت بالای آن ها باعث شده است که خش و آسیب کمتری به آن ها وارد شود و در صورت شکسته شدن نیز همچون شیشه اتومبیل تراشه ای از آن ها خارج نمی گردد.

برای خرید عینک شنا چه نکاتی بایستی مورد توجه قرار گیرد؟

·        طراحی لنزهای عینک شنا در دو نوع بزرگ و کوچک انجام می شود که بی شک نوع بزرگ به بهتر و بیشتر شدن دید شما کمک خواهد نمود.

·        به منظور فراهم نمودن پوشش حفاظتی دور چشم بهتر است عینک شنای انتخابی شما از نوارهای سیلیکونی با قابلیت جذب آب و انعطاف پذیری برخوردار باشد.

·        در انتخاب شکل ظاهری عینک نیز باید توجه لازم به کار گرفته شود. افراد حرفه ای بهتر است از عینک سوئدی استفاده کنند و نمونه های تفریحی نیز برای تمامی افراد مناسب می باشد. عینک های کلاسیک یا واشری نیز بسیار پرطرفدار هستند و نمونه های ترکیبی با لوله های تنفسی نیز می تواند انتخاب مناسبی برای کودکان و خردسالان به شمار آید.

·        در رابطه با رنگ های لنز عینک و موارد استفاده از آن ها متناسب با شرایط نوری نیز پیش از این به طور مفصل صحبت کردیم.

·        قیمت عینک ها بسته به موادی که در ساخت آن ها استفاده شده است و در واقع بسته به حرفه ای یا معمولی بودن عینک متفاوت خواهد بود.

·        در زمان خرید عینک شما بایستی به مواردی چون سطح مهارت و همخوانی فریم عینک با صورت و چشم‌هایتان توجه داشته باشید.

 

نکاتی کلیدی برای مواظبت از عینک شنا

·        خشک کردن عینک در محیط های گرم و تمیز

·        جلوگیری از قرار دادن عینک در برابر نور مستقیم خورشید (این کار منجر به خشکی سیلیکون و رنگ پریدگی لنز می گردد.)

·        مراقبت از عینک در برابر خش دار شدن و از بین رفتن رویه‌ی ضدبخار آن جلوگیری از ساییدن درون لنز

·        در نظر گیری پوششی مخصوص برای آن

·        از آن جایی که ماده ای به منظور تمیز کردن لنز عینک شنا وجود نخواهد داشت لذا توصیه می شود در استفاده از عینک دقت لازم را به کار گرفته و از دست زدن بر روی لنزها خودداری نمایید.

از آن جایی که رعایت تمامی موارد آورده شده در این مطلب به منظور خرید یک عینک شنای مناسب کار چندان ساده ای نخواهد بود ما سعی کرده ایم در ادامه لیستی از بهترین عینک های شنای موجود در بازار را برای شما آورده تا بتوانید از بین آن ها انتخاب مناسبی داشته باشید.

1.       عینک شنای واتر ورد مدل DZ-1600

عینک شنای مدل «DZ-1600» انتخاب مناسبی برای افرادی است که به دنبال عینکی کاربردی  و مطلوب برای انجام تمرین های خود می باشند. این عینک برای تمرینات سبک بسیار مناسب است. بند در نظر گرفته شده برای این عینک شنا سیلیکونی و بسیار منعطف می باشد و به همین دلیل می توان آن را به راحتی دور سر قرار داد. و همچنین قابلیت تنظیم این بندها باعث شده که شما به آسانی بتوانید آن را متناسب با اندازه دور سر خود تنظیم کنید. به همراه این عینک یک جفت گوش گیر و کاور پلاستیکی زیپ دار به منظور نگه داری عینک نیز ارائه خواهد شد.

2.      عینک شنا مدل آینه ای

از بین عینک های شنای کاربردی می توان به عینک شنای مدل آینه ای اشاره نمود. این عینک از ظاهر جذابی برخوردار می باشد. لنز این عینک از نوع آینه ای است و از دیگر مشخصه های این عینک می توان به بهره مندی از قابلیت ضد مه اشاره نمود.

 

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
Likes0Dislikes0
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات