کد خبر : 2683
تاریخ انتشار : جمعه 13 ژانویه 2023 - 11:38
51 views بازدید

قیمت و خرید بهترین فیلتر سوخت فیلتر بنزین پژو فیلتر بنزین پژو دیجی کالا

اگر چه یکی از مهم ترین موارد برای روشن شدن یک اتومبیل سوخت می باشد اما گاهی ذرات ریزی نظیر خاک، دوده، زنگ زدگی یا دیگر ذرات آلاینده به وجود آمده بر اثر فرسودگی خود باک و یا کثیفی شلنگ های انتقال سوخت ممکن است عملکرد موتور و دوام آن را تحت تأثیر قرار دهند. راهنمای خرید بهترین فیلتر سوخت از این رو نیاز است […]

اگر چه یکی از مهم ترین موارد برای روشن شدن یک اتومبیل سوخت می باشد اما گاهی ذرات ریزی نظیر خاک، دوده، زنگ زدگی یا دیگر ذرات آلاینده به وجود آمده بر اثر فرسودگی خود باک و یا کثیفی شلنگ های انتقال سوخت ممکن است عملکرد موتور و دوام آن را تحت تأثیر قرار دهند.

قیمت و خرید اینترنتی بهترین فیلتر سوخت فیلتر بنزین پژو فیلتر بنزین پژو دیجی کالا

راهنمای خرید بهترین فیلتر سوخت

از این رو نیاز است که برای جلوگیری از ایجاد این قبیل از مشکلات و نفوذ ذرات به درون باک بنزین و موتور خودرو نیاز به استفاده از فیلتر سوخت خواهد بود.

فیلتر سوخت

باک بنزین درون خود دارای صفحه ای می باشد که در واقع عملکردی شبیه به یک پیش فیلتر خواهد داشت و از این رو از ورود ریزذرات و گرد و غبار به درون پمپ جلوگیری می شود. فیلتر سوخت یا فیلتر بنزین همچون دیگر قطعات خودرو، از موارد اصلی و مهم جهت عملکرد مطلوب موتور خودرو به شمار می آید. در صورتی که راننده ای نسبت به فیلتر سوخت خودرو بی توجه باشد خودرو ممکن است متحمل خسارت هایی گردد.

طریقه عملکرد فیلتر سوخت

این قطعه در واقع دارای عملکردی مشابه فیلتر هوا می باشد و با نگه داشتن ذرات ریز در مدیای انحصاری از ورود آن ها به درون موتور خودرو جلوگیری خواهد نمود.

آشنایی با انواع فیلترهای سوخت

به طور کلی فیلتر بنزین های موجود در بازار را می توان به دو دسته کلی تقسیم نمود:

·        فیلتر بنزین پلاستیکی یا فلزی: این نوع فیلتر دارای مخزنی پلاستیکی و یا فلزی ساده و یک صافی تصفیه می باشد و به هنگام تعویض بایستی کل سیستم تعویض گردد.

·        فیلتر کارتریجی: این فیلتر قابل تعویض دارای محفظه ای فلزی است و درب آن جدا شده و امکان تعویض فیلتر آن به صورت جداگانه وجود خواهد داشت.

البته لازم به ذکر است که دو نوع فیلتر سوخت انژکتوری و کاربراتوری نیز وجود دارد که به طور معمول سایز نمونه های انژکتوری بزرگ تر می باشد و به طور معمول ظرافت نمونه های کاربراتوری را ندارند. نمونه های کاربراتوری دارای قیمت پایین تری می باشند.

تشخیص زمان تعویض فیلتر سوخت

بد کار کردن موتور در حالت درجا از علائم کثیفی فیلتر سوخت و نیاز آن به تعویض می باشد. علاوه بر آن استارت خوردن موتور و خاموش شدن سریع آن نیز ممکن است به معنای رسیدن زمان تعویض فیلتر سوخت باشد چرا که کثیف شدن فیلتر مانع از رسیدن سوخت به کاربراتور یا انژکتور شده و روشن شدن موتور در حالت سرد، دشوار می باشد.

در صورت آسیب دیدگی پمپ سوخت خودرو ممکن است این مشکل ناشی از کثیفی و مسدود شدن فیلتر سوخت باشد لذا نیاز است که اقدام به تعویض آن نمایید.

کثیفی فیلتر سوخت همچنین احتمال داشته سبب خاموش شدن اتومبیل در حال حرکت و یا ریپ زدن در زمان گاز دادن و یا خروج دود با بوی تند از اگزوز خودرو شود.

فیلتر بنزین همچنین در زمان کم بودن سوخت وارده به موتور نیز بایستی تعویض شود چرا که احتمالا بسیار آلوده شده است.

مشکلات ناشی از کثیف بودن فیلتر سوخت

  • تردید یا نارسایی ناگهانی موتور خودرو به دلیل مسدود بودن فیلتر بر اثر ناخالصی ها و عدم ورود مطلوب سوخت به درون موتور؛ این مشکل به طور معمول در زمان شتاب گیری خودرو خود را نشان خواهد داد. علاوه بر آن ممکن است در سرعت های مختلف موتور دچار لرزش شود چرا که فیلتر کثیف باعث می شود حجم سوخت دریافتی از سوی آن متفاوت باشد.
  • توقف خودرو؛ گاهش کثیفی فیلتر با توجه به کاهش گردش سوخت ایده آل سبب توقف خودرو خواهد شد.
  • کاهش قدرت و سرعت موتور و یا روشن شدن چراغ بررسی موتور خودرو

تعویض فیلتر سوخت

در گذشته برای یک فیلتر بنزین طول عمری سی هزار تا شصت هزار کیلومتر در نظر گرفته می شد، اما رفته رفته با توجه به تمیزی و خلوص بیشتر سوخت ها، فیلترهای سوخت تا صد هزار کیلومتر نیز به طور معمول عملکرد مطلوبی را از خود نشان می دهند. به طور معمول بازه زمانی مشخصی از سوی سازندگان خودرو برای فیلتر سوخت تعیین نمی شود و یا زمان 5 ساله و یا 75 هزار کیلومتری تعیین می کنند، اما در صورت رفت و آمد بیشتر در جاده های شنی و خاکی طبیعی است که این فاصله زمانی کاهش پیدا خواهد نمود.

البته گفتنی است که طبق نظر مکانیک ها به منظور تعویض فیلتر سوخت 5 سال زمان زیادی می باشد و این کار باید هر 16 هزار کیلومتر انجام شود. زیرا با کثیفی فیلتر سوخت پمپ سوخت اتومبیل برای رد کردن سوخت از فیلتر کثیف متحمل سختی و فشار بیشتری خواهد بود.

نحوه تعویض فیلتر سوخت

به عنوان اولین قدم برای بررسی میزان کثیفی فیلتر سوخت و تشخیص زمان تعویض آن شما بایستی با متصل کردن تکه ای شلنگ لاستیکی تمیز به فیلتر، به فیلتر ضربه زده و آن را تست کنید. علاوه بر آن می توانید با برداشتن آن عبور هوا از آن را به خوبی مورد بررسی قرار دهید. چنانچه فوت شما به خوبی از آن عبور نکند باید نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

البته توصیه می شود این کار را به مکانیکی حرفه ای محول کنید.

ترتیب مراحل تعویض فیلتر سوخت

·        ابتدا به کمک جعبه فیوز خودرو، فشار سیستم سوخت را تخلیه کنید.

·        با انبردست سوزنی فیوز پمپ سوخت را جدا نمایید. (مطمئن گردید که در این حالت خودرو در حالت دنده نیست)

·        موتور را استارت کرده و چند دقیقه اجازه دهید تا به صورت درجا کار کند.

·        مجدد فیوز پمپ سوخت را متصل کنید.

·        فیلتر بنزین قدیمی را بردارید.

·        باتری را قطع نمایید.

·        سیم پایانه منفی را برای جلوگیری از موتور در حین کار کردن خارج کنید.

·        به دنبال محل فیلتر سوخت بگردید.

·        در صورت نیاز بایستی به کمک جک ماشین را بالا بفرستید.

·        قرار دادن یک سطل در زیر فیلتر سوخت

·        برداشتن گیره های محفظه های فیلتر سوخت

·        تفکیک لوله خطوط بنزین از فیلتر

 

·        بیرون آوردن صافی

·        قرار دادن فیلتر جدید درون براکت

·        اتصال فیلتر سوخت به مسیر خط سوخت

·        چسباندن مسیرهای سوخت به بخش جلو و عقب فیلتر همانند گذشته

·        پایین آوردن خودرو از پایه های جک

معرفی برخی از بهترین فیلترهای سوخت موجود در بازار

1.       فیلتر بنزین کد ۰۱ مناسب برای رنو ساندرو و تندر ۹۰

این فیلتر انتخابی مناسب برای جلوگیری از ورود آلودگی ها و گرد و خاک و ناخالصی های موجود در بنزین به موتور می باشد. به نوعی این فیلتر به غیر از بنزین تمامی ذرات ریز را تصفیه خواهد نمود. این فیلتر ایرانی با تمیز کردن سوخت از ذرات جامد به موتور بنزینی خالص خواهد رساند. به دلیل تطابق این فیلتر با بنزین یورو 4 در ساخت آن از چسب و رزین استفاده نشده است.

2.      فیلتر بنزین لیزر مدل A09 مناسب برای پراید

این فیلتر معمولی دارای بدنه ای از فلز و پلیمر شیشه ای و فیلتر نانو می باشد و از اتصل شیلنگ خور برخوردار است. طراحی خاص و کیفیت بالای کاغذ این فیلتر آن را به انتخابی مناسب برای ماشین و موتورسیکلت هایی که در آن ها برای اتصال شیلنگ بنزین به صافی از بست نگهدارنده استفاده می شود تبدیل نموده است. این فیلتر استوانه ای شکل می باشد و برای سوخت بنزینی بسیار مناسب خواهد بود.

 

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
Likes0Dislikes0
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات