کد خبر : 1438
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 نوامبر 2022 - 14:17
173 views بازدید

قیمت و خرید بهترین کرم مرطوب کننده دست کرم آبرسان کرم مرطوب کننده ایرانی دیجی کالا

خیلی از افراد خرید کرم مرطوب کننده را کار بسیار ساده ای می دانند اما در صورتی که این روزها تنوع کرم های مرطوب کننده موجود در بازار بسیار زیاد بوده و تمامی آن ها برای همه افراد مناسب نخواهند بود.   راهنمای خرید کرم مرطوب کننده خیلی از افراد بر این باور بوده که یک کرم مرطوب کننده هیچ ضرری برای پوست آن ها […]

خیلی از افراد خرید کرم مرطوب کننده را کار بسیار ساده ای می دانند اما در صورتی که این روزها تنوع کرم های مرطوب کننده موجود در بازار بسیار زیاد بوده و تمامی آن ها برای همه افراد مناسب نخواهند بود.

قیمت و خرید اینترنتی بهترین کرم مرطوب کننده دست کرم آبرسان کرم مرطوب کننده ایرانی دیجی کالا

 

راهنمای خرید کرم مرطوب کننده

خیلی از افراد بر این باور بوده که یک کرم مرطوب کننده هیچ ضرری برای پوست آن ها به همراه نخواهد داشت در حالی که هر فرد بایستی بسته به نوع پوست خود و نیز ویژگی های آن مرطوب کننده مناسبی را انتخاب نماید.

بهترین برند کرم مرطوب کننده

تنوع برندهای کرم های مرطوب کننده به قدری بالا بوده که واقعا انتخاب چند برند از بین آن ها به عنوان بهترین، کار چندان ساده ای نخواهد بود. در واقع هر برندی مشتریان مخصوص به خود را داشته که تقریبا همگی این مشتریان نیز از انتخاب خود راضی هستند از این رو نمی توان به راحتی برندی را یافت که بیشتر افراد از آن استفاده می کنند. برای نمونه در بین 30 خانم تقریبا بالغ بر 10 برند گوناگون کرم مرطوب کننده مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. اما به هر حال شما نبایستی مبنای خرید و انتخاب خود را نوع برند قرار دهید و برای انتخاب یک مرطوب کننده مناسب اول از همه نوع پوست خود را در نظر بگیرید و بعد از آن به دنبال برندی رفته که ویژگی ها و مواد تشکیل دهنده مورد نیاز را داشته باشد.

مشخصه های یک کرم مرطوب کننده خوب

تصور خیلی از افراد از یک کرم مرطوب کننده این بوده که خب طبیعتا کرمی بوده که پوست را مرطوب می نماید، در حالی که این گونه نیست. یک کرم مرطوب کننده مناسب به غیر از آبرسانی پوست، بایستی این امکان را داشته تا در مقابل نور خورشید حافظ پوست شما بوده و ترکیبات آن به هیچ عنوان باعث تحریک پوست شما نشده و همچنین مانع از تشکیل رادیکال های آزاد پوست گردد. در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که یک کرم مرطوب کننده برای این که در کنار آبرسانی پوست این امکانات را نیز به همراه داشته بایستی دارای چه ترکیباتی باشد؟

ترکیبات یک کرم مرطوب کننده خوب

طبق موارد ذکر شده در بخش قبلی یک کرم مرطوب کننده خوب بایستی دارای ترکیبات زیر باشد:

حفاظت در مقابل نور خورشید

شما دارای هر نوع پوستی که هستید به هیچ عنوان نباید بدون کرم ضدآفتاب به زیر آفتاب بروید. اگرچه باور عمومی اذعان نموده که یک کرم ضدآفتاب خوب کرمی بوده که تنها و تنها یک ضدآفتاب باشد اما برخی از پزشکان و متخصصان معتقد بوده که برای پوست های خشک استفاده از مرطوب کننده نیز به اندازه ضدآفتاب لازم و مهم می باشد لذا افرادی که دارای پوست خشکی بوده بهتر است به سراغ ضدآفتابی رفته که در ترکیبات آن مرطوب کننده نیز وجود داشته باشد و در واقع این کار همان حکایت یک تیر و دو نشان بوده و در هزینه ها نیز صرفه جویی خواهد شد. از این رو متخصصان مرطوب کننده های دارای ضدآفتاب با ۳۰ SPF و فاقد چربی را پیشنهاد می کنند.

مقابله در برابر رادیکال‌های آزاد

به احتمال زیاد تا به حال چیزهایی در مورد آنتی اکسیدان ها به گوشتان خورده است. آنتی اکسیدان ها در واقع مولکول هایی بوده که به جنگ با رادیکال های آزاد که سبب پیری زودرس پوست و تخریب سلول های آن شده می پردازند. از این رو یک کرم مرطوب کننده خوب بایستی دارای آنتی آکسیدان باشد. لذا حتما در زمان خرید یک کرم مرطوب کننده از وجود نام آنتی اکسیدان در لیست ترکیبات کرم مورد نظر اطمینان حاصل نمایید.

ترکیبات مرطوب نگهدارنده

یکی از واقعیت هایی که در مورد لوازم های آرایشی وجود داشته و شاید خیلی از ما تاکنون نسبت به آن بی اطلاع بوده ایم این است که رطوبت رسانی به پوست تا زمانی که پوست قادر به نگهداری از آب جذب شده نباشد فایده ای نخواهد داشت. از این رو یک مرطوب کننده خوب بایستی دارای ترکیباتی جهت حفظ آب در پوست باشد.

به طور معمول در کرم های مرطوب کننده جهت حفظ رطوبت پوست از ترکیباتی نظیر اسید هیالورونیک و دی‌متیکون، به منظور جذب بهتر آب به وسیله پوست از گلیسیرین، پروپیلن گلیکول، پروتئین و اوره و جهت پیشگیری از از دست رفتن رطوبت پوست لانولین، روغن معدنی یا وازلین بهره گرفته می شود. هر چند که نوع بافت مرطوب کننده و این که چقدر غلیظ یا رقیق بوده کاملا بستگی به نوع پوست شما خواهد داشت.

نکات قابل توجه پیش از خرید کرم مرطوب کننده

  • در صورتی که دارای پوستی چرب و مستعد آکنه هستید مرطوب کننده انتخابی شما بایستی فاقد ترکیبات کومدوژنیک یا جوش‌زا باشد چرا که این ترکیبات باعث بسته شدن منافذ باز و به وجود آمدن آکنه خواهند شد. از آن جایی که کومدوژنیک دارای ترکیبات بسیار طولانی بوده لذا مرطوب کننده هایی که مختص پوست های مستعد آکنه بوده به طور معمول برچسبی بر روی آن ها زده خواهد شد که نشان دهنده این بوده که فاقد این ترکیبات مضر می باشند که البته اطمینانی نیز به آن ها نخواهد بود. تنها راه اطمینان این بوده که به سراغ برندهای معتبر رفته و همچنین با مشاهده حساسیت پوستی سریعا اقدام به قطع مصرف مرطوب کننده نمایید.

  • عناصر تشکیل دهنده مرطوب کننده انتخابی شما نبایستی از عدد 10 تجاوز کند. هر چه کرم انتخابی شما دارای مواد تشکیل دهنده کمتری بوده احتمال حساسیت نشان دادن پوست شما به یکی از مواد تشکیل دهنده نیز کاهش پیدا خواهد نمود. حدالمقدور از استفاده از کرم های حاوی رنگ و عطر خودداری نمایید.
  • برخلاف این باور که تنها تعداد کمی از افراد دارای پوست حساسی هستند باید بگوییم کلیه پوست ها به نوعی حساس بوده و در شرایط نامناسب خود تحریک خواهند شد. از این رو این فکر اشتباه را از دور بریزید.

  • برخی مواقع براثر خشکی پوست، خارش ایجاد خواهد شد. در صورتی که خارش پوست شما ناشی از خشکی آن می باشد، بایستی به سراغ مرطوب کننده ای بروید که علاوه بر رفع خشکی پوست شما دارای ترکیبات حساسیت‌زا و تحریک‌کننده پوست مانند عطرها و روغن‌های غیرضروری نیز نباشد. اگرچه در بازار مرطوب کننده های ضدحساسیت نیز وجود داشته اما در واقع باید بگوییم این عبارت تنها برای جذب مشتری بوده و شما هیچ مرطوب کننده ای را نمی توانید پیدا کنید که به طور صد در صدی ضد حساسیت باشد. در صورتی که با استفاده از مرطوب کننده مشکل شما حل نشد می توانید به سراغ کرم هیدروکورتیزون یک درصد بروید. تنها به مدت یک هفته از این کرم استفاده نموده و در صورت عدم رفع مشکل با توجه به این که ممکن بوده مشکل پوستی جدی تری داشته باشید حتما نزد یک پزشک بروید.

  • جهت برطرف نمودن اگزما در پوست، بایستی از کرم های مرطوب کننده غلیظ وازلین دار استفاده گردد. هر چند که تکه های خشک اگزما به کمک خود ژل و وازلین نیز ممکن بوده نرم شده و پوست شما لطیف گردد. اما در صورت جدی بودن مشکل و عدم رفع آن با استفاده از کرم مرطوب کننده توصیه می شود حتما به پزشک مراجعه نمایید.
  • از استفاده از کرم های مرطوب کننده دارای رنگ و عطرخودداری نمایید. این موضوع هیچ ربطی به نوع پوست شما نداشته و به طور معمول توصیه کارشناسان این بوده که تا جایی که ممکن بوده از مرطوب کننده ای استفاده نموده که فاقد اجزای غیرضروری که ممکن بوده تحریک زا بوده، باشد. به غیر از مواقعی که پزشک توصیه نموده لزومی نداشته که مرطوب کننده انتخابی شما دارای عوامل ضدباکتری باشد. برخی مواقع وجود عوامل ضدباکتری ضرورتی نداشته و ممکن بوده حتی باعث از بین رفتن روغن‌های ضروری و مفید پوست گردند.

  • لزوما هر چه که برای بدن خوب بوده برای پوست نیز خوب نخواهد بود. توصیه می شود مرطوب کننده انتخابی شما فاقد ترکیبات دوستدار بدن نظیر روغن‌های معدنی، موم یا شی باتر (Shea Butter)باشد چرا که این ترکیبات سبب بسته شدن منافذ باز پوست و نیز ایجاد آکنه می گردند.

  • مرطوب کننده انتخابی شما نبایستی دارای اسیدهای زیاد از حد باشد. در صورتی که پوست شما خشک بوده احتمال داشته ترکیباتی نظیر آلفا هیدروکسی اسید، گلیکولیک اسید، رتینوئیک اسید و سالیسیلیک اسید سبب تحریک شدن پوست شما گردد. ممکن بوده این ترکیبات با نفوذ عمیق در پوست مشکلاتی را به وجود آورند. استفاده از مرطوب کننده های دارای الکل نیز به هیچ عنوان توصیه نخواهد شد.

  • مواد استروئیدی موجود در یک مرطوب کننده نیز نباید بیش از حد مجاز باشد. به خصوص اگر پوست شما خیلی سریع دچار خارش شده حتما این موضوع را در نظر داشته باشید. وجود استروئیدها در ترکیبات مرطوب کننده ها اگر چه مانع از تحریک و التهاب پوست شده اما استفاده بیش از یک یا دو هفته آن توصیه نخواهد شد به غیر از مواردی که پزشک استفاده از این مرطوب کننده ها را برای مدت بیشتری توصیه نموده باشد. این مرطوب کننده ها پوست را نازک نموده و سبب بروز مشکلات پوستی دیگری خواهند شد.

  • بهتر بوده مرطوب کننده انتخابی شما دارای بسته بندی به شکل تیوب یا ظروف غیرشفاف با دهانه کوچک باشد، چرا که در صورتی که مرطوب کننده دارای آنتی اکسیدان بوده پس از زمانی کوتاه در مقابل نور یا هوا آنتی اکسیدان های آن از بین خواهد رفت. از این رو نمونه های تیوپی علاوه بر آن که از نفوذ نور به مواد داخل آن جلوگیری نموده با توجه به مجرای کوچکی که داشته مانع از قرارگیری مرطوب کننده در معرض هوا خواهد شد. علاوه بر آن با هر بار استفاده نیازی به فرو بردن دست خود در درون ظرف مرطوب کننده نبوده و در نتیجه باکتری های احتمالی روی دستتان نیز به درون ظرف وارد نخواهد شد.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
Likes0Dislikes0
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات